Brandsma 1050 AK

Motorboot

Zeer mooi jacht  full option  Yanmar diesel turbo-intercooler - boeg- én hekschroef  teak-dek  luxueuze binnenafwerking  prachtige keuken  kajuit met dubbel bed  afzonderlijke douche – watertanks 400 l – Fueltanks 750 l –vuilwatertank 250 l … Het is een werfgebouwd en -onderhouden schip, met bijzondere stijl en een duidelijk karakter. De boot stond ooit als modelschip van de gereputeerde BRANDSMA-werf op de HISWA te Amsterdam, en behoort tot de jachten van de hogere prijsklasse, gebouwd in hartje Friesland. Het teakinterieur getuigt van veel smaak en hoge kwaliteit. De eigenaars-kajuit (achter) heeft een ruim dubbelbed en veel bergruimte. De gezellige rondzit vooraan kan in minder dan 2 minuten omgevormd worden tot gastenkajuit met dubbel bed. De keuken is ongewoon ruim en bijzonder praktisch met o.m. een keramische koopplaat (op diesel, geen gas aan boord, wat zeldzaam is!) en een combioven. Het sanitair bestaat uit een toilet e een afzonderlijke luxe doucheruimte. De boiler van 50 l (op motor en op elektriciteit) voorziet de douche en de keuken ruim van warm water De binnenverlichting werd omgebouwd met krachtige led-lampen zodat de batterijen (4x 105 Ah) een veel langere gebruiksduur hebben. Er is een prima verwarming aan boord (Webasto-diesel). Het schip heeft een volledige dubbele stuurstand (binnen en buiten - hydraulische besturing) en wordt aangedreven met een Yanmar motor die punctueel onderhouden is en draait als nieuw. De keerkoppeling is ongewoon sterk gedimensioneerd. Het verbruik ligt niet hoger dan 3,5 l per uur bij kruissnelheid. De schroefas (flexibele koppeling) en de lagers zijn vernieuwd in 2012, alsook de uitlaat en alle aan veroudering onderhevige onderdelen. Het is één van weinige schepen van die grootte die over een dubbel koelsysteem beschikken (er kan probleemloos doorgevaren worden indien een waterinlaat of wierfilter door externe vervuiling zouden verstoppen: een grote veiligheid op bepaalde kanalen en binnenwateren). In de praktijk komt het erop neer dat de boot zeer betrouwbaar en comfortabel is in de vaart. De aandrijving is uiterst stil en volledig trillingsvrij. Lange tochten blijven op die manier aangenaam en niet vermoeiend. Maar het is ook een heerlijk verblijf in de haven of voor anker. Het schip laat zich perfect beheersen en manoeuvreren. Er is een boegschroef én een hekschroef beschikbaar (zowel vanop de binnen- als buitenstuurstand te bedienen) waardoor aanleggen, afmeren en versassen nooit een probleem kunnen zijn, zelfs niet in de moeilijkste omstandigheden. De verdere uitrusting is trouwens ook zeer compleet. Het drinkwatersysteem wordt gevoed door 2x200 l inox (RVS) watertanks en een hydrofoorsysteem onder druk. Twee fueltanks zorgen samen voor 750l dieselreserve, in veel gevallen goed voor een gans seizoen zonder tanken. De vuilwatertank (met nieuwe waste-pomp) heeft een capaciteit van 250l. De ankerlier is uiteraard elektrisch. Er is een marifoon (VHF) met twee hoorns, tegelijk binnen en buiten te gebruiken. Het dek rondom is van zeer hoogwaardige teak dat stipt werd onderhouden. Het onderschip werd in 2014 volledig tot op de plaat gezandstraald en voorzien van een nieuw verfsysteem op de originele Brandsma werf. Daarbij werd ook het elektrolytisch beschermingsysteem vernieuwd en gemoderniseerd. De eigenaar is bereid om de koper een heel grondige introductie op het schip te geven door enkele dagen mee te varen. Als u nog geen of weinig ervaring hebt met dit soort schepen zal u grondig geleerd worden hoe u het moet besturen met vele praktische tips en truuks. Daarbij kunnen alle aspecten en details van het schip aangewezen en aangeleerd worden. Uitgebreid kan dan ook ingegaan worden op onderhoud, duurzaamheid en veiligheid. Zo koopt u niet enkel een boot, maar krijgt u ook veel nuttige en kostbare ervaring mee en... kunt u veel leergeld besparen. Contact: [email protected]

Brandsma 1050 AK   Brandsma 1050 AK   Brandsma 1050 AK   Brandsma 1050 AK  


  • bouwjaar: 2000
  • materiaal: Staal
  • lengte/breedte/diepgang: 10.80 x 3.95 x 1.05 (m)
  • # motoren: 1
  • motormerk: Yanmar 85
  • brandstof: Diesel
  • ligplaats: Gent België

  • Contact opnemen met de adverteerder

Mede mogelijk gemaakt door Boten.NL / Sitemap


123motorboten / 123zeilboten / 123motorzeilers / 123catamarans / 123sportboten / 123roeiboten / 123sloepen / 123consoleboten / 123visboten / 123waterscooters